A trip down memory lane Deel 2
A trip down memory lane
Stefan de Loos
Deel 2: 2004-2014
Op eigen benen staan en groeien
Na een aantal jaren met toenemende verantwoordelijkheid op de werkvloer te hebben gestaan, deed zich eind 2003 de kans voor om als eigenaar met Vesto verder te gaan. Veel sneller dan gedacht was ik ineens ondernemer. In het begin deed ik enthousiast alles zelf: planning, personeelszaken, rayonleider, netwerker, acquisitiemanager, boekhouding, enzovoort. Uren telden niet, vakanties waren er niet. Er stonden 20 mensen op de loonlijst (waarvan een groot deel nu nog steeds bij Vesto in dienst is, daar ben ik erg trots op en dankbaar voor!).
In 2006 werd duidelijk dat als we verder wilden groeien (en dat wilden we), ik niet alles zelf kon blijven doen. Dat was de reden om de eerste operationeel leidinggevende medewerker aan te nemen. Een mijlpaal! Met meer armslag konden we meer meters gaan maken. We kregen meer opdrachtgevers en het werkgebied begon groter te worden. Soms liep een opdracht af, om na verloop van tijd toch weer terug te keren. Dat ervaarde ik als een compliment en motiveerde me om nog harder mijn best te doen.
In 2007 belde een opdrachtgever met een uitdagende vraag. Door een overname verdriedubbelde het personeelsbestand en hij vroeg mij of het mogelijk was de dagelijkse lunch voor 80 medewerkers te gaan organiseren. Natúúrlijk pakten we dat aan en voor we het wisten vervulden we naast dagelijkse, periodieke en specialistische schoonmaak, ook een scala aan andere facilitaire diensten. Van het verzorgen van lunches tot aan afvalmanagement, lampen vervangen (klein technisch onderhoud), tuinonderhoud, binnen beplanting enzovoort.
We groeiden gestaag: meer medewerkers, meer klanten. Onze aparte interne systemen waren nog niet op elkaar aangesloten (personeelsadministratie, facturatie, enzovoort). In 2009 was het dan ook tijd om daar een efficiency- en professionaliseringsslag te slaan met één geïntegreerd automatiseringssysteem. Klaar voor de toekomst.
In 2010 volgt de volgende stap door een tweede leidinggevende aan te stellen. Daarmee was het operationele team compleet. Een mooie, intensieve tijd om op terug te kijken!
Volgende keer het laatste deel, 2014-heden, visie en toekomst.